ACDSee Photo Studio Ultimate Review: Stále dobrý v roce 2022?

• Sdílet Toto

ACDSee Photo Studio Ultimate

Účinnost : Vynikající správa pracovních postupů RAW a úprava snímků Cena : $8,9/měsíc za předplatné nebo jednorázový nákup $84,95 Snadné používání : Poměrně snadné učení a používání s některými problémy s uživatelským rozhraním Podpora : Spousta videonávodů, aktivní komunita a specializovaná podpora

Souhrn

Pro příležitostné a poloprofesionální fotografy, ACDSee Photo Studio Ultimate Má vynikající organizační nástroje pro správu rostoucí knihovny obrázků a stejně tak schopné jsou i funkce pro úpravy RAW. Funkce pro úpravy založené na vrstvách by potřebovaly ještě trochu vylepšit a pravděpodobně nenahradí Photoshop jako standard pro software pro manipulaci s obrázky, ale jsou stále docela schopné a použitelné navzdory tomu, že se v nich dá pracovat.některé drobné problémy s uživatelským rozhraním.

Celkově lze říci, že začlenění všech těchto funkcí do jediného programu poskytuje atraktivní a komplexní pracovní postup, ačkoli nemusí být dostatečně vybroušený, aby uspokojil náročné profesionály. Profesionálové, kteří si již osvojili pracovní postup založený na Lightroomu, budou mít lepší možnost zůstat u tohoto nastavení, ačkoli každý, kdo hledá alternativu profesionální kvality, by se měl podívat na DxO PhotoLab.nebo Capture One Pro.

Co se mi líbí : Vynikající organizační nástroje. Kombinuje funkce Photoshopu a Lightroomu. Mobilní doprovodná aplikace. Cenově dostupná.

Co se mi nelíbí : Uživatelské rozhraní potřebuje vylepšit. Pomalá katalogizace.

4.6 Získat ACDSee Photo Studio Ultimate

Co je ACDSee Photo Studio?

Jedná se o kompletní nástroj pro práci s RAW, úpravu snímků a organizaci knihovny. Přestože zatím nemá oddané profesionály, jeho cílem je být kompletním řešením pro profesionální uživatele i příležitostné a poloprofesionální fotografy.

Je ACDSee Photo Studio zdarma?

ACDSee Photo Studio není bezplatný software, ale je k dispozici 30denní bezplatná zkušební verze se všemi dostupnými funkcemi. Poté máte možnost zakoupit aktuální verzi softwaru za jednorázový poplatek 84,95 USD (zvýhodněná cena od této aktualizace). Nebo můžete získat licenci pro jedno zařízení omezenou na osobní použití za 8,90 USD měsíčně až pro 5 zařízení.

Nejsem si úplně jistý, jaká logika stojí za rozdělením těchto různých cenových schémat, ale nelze popřít, že jsou všechna mimořádně cenově dostupná. Každý z těchto plánů předplatného zahrnuje také licence na řadu dalšího softwaru ACDSee, což dále zvyšuje jejich hodnotu.

ACDSee Photo Studio Home vs. Professional vs. Ultimate

Různé verze aplikace Photo Studio mají velmi rozdílné ceny, ale také velmi rozdílné sady funkcí.

Ultimate je samozřejmě nejvýkonnější verzí, ale Profesionální je stále schopným editorem pracovních postupů RAW a správcem knihovny. Nenabízí však možnost používat úpravy založené na vrstvách ani možnost provádět úpravy skutečného rozložení pixelů snímků ve stylu Photoshopu.

Home je mnohem méně schopný a vůbec neumí otevírat ani upravovat snímky RAW, ale přesto umožňuje organizovat fotografie a upravovat snímky JPEG. V důsledku toho pravděpodobně nestojí za zvážení, protože každý fotograf, který to myslí s kvalitou své práce alespoň trochu vážně, bude fotografovat do formátu RAW.

ACDSee vs. Lightroom: Co je lepší?

Adobe Lightroom je pravděpodobně nejoblíbenějším konkurentem aplikace Photo Studio, a přestože oba programy kopírují mnoho svých funkcí, každý z nich má také vlastní jedinečný způsob práce s RAW.

Lightroom nabízí funkce, jako je Tethered Capture pro pořizování fotografií přímo v Lightroomu, a umožňuje Photoshopu provádět veškeré větší úpravy na úrovni pixelů, zatímco Photo Studio přeskakuje část pořizování fotografií a zahrnuje úpravy snímků ve stylu Photoshopu jako konečnou fázi pracovního postupu.

Zdá se, že společnost Adobe věnovala o něco více pozornosti nuancím uživatelského rozhraní a prostředí, zatímco ACDSee se soustředí na vytvoření co nejkomplexnějšího samostatného programu. Pokud jste již zvyklí na styl práce společnosti Adobe, možná nebudete chtít přecházet, ale pro začínající fotografy, kteří se stále ještě musí rozhodnout, představuje ACDSee vážnou konkurenci na trhu.atraktivní cena.

Proč mi důvěřovat pro tuto recenzi ACDSee

Ahoj, jmenuji se Thomas Boldt a v oblasti grafiky pracuji již více než deset let, ale mé zkušenosti se softwarem pro úpravu obrázků (pro Windows i Mac) sahají až do počátku roku 2000.

Jako fotograf a grafický designér mám bohaté zkušenosti s prací s celou řadou obrazových editorů, od standardních softwarových balíků až po programy s otevřeným zdrojovým kódem. To mi dává jedinečný pohled na to, co je možné a co lze očekávat od obrazového editoru profesionální kvality. I když v poslední době používám pro naprostou většinu své práce s obrázky balík Creative Cloud od společnosti Adobe, vždy se snažímhledám nový program, který by mi poskytl výhody nad rámec toho, na co jsem zvyklý. Jsem věrný kvalitě výsledné práce, ne konkrétní značce softwaru!

Prostřednictvím živého chatu jsme se obrátili také na tým podpory společnosti ACDSee, ačkoli dotaz přímo nesouvisel s funkcemi produktu. Původně jsme chtěli recenzovat ACDSee Ultimate 10, ale když jsem se pokusil stáhnout zkušební verzi (která je na 30 dní zdarma), narazil jsem na drobný problém. Ve zkratce to vypadá, že společnost přejmenovala ACDSee Pro a Ultimate na Photo Studio Ultimate.Proto jsme položili otázku (viz obrázek) prostřednictvím chatovacího pole a Brendan z jejich týmu podpory odpověděl ano.

Odmítnutí odpovědnosti: Společnost ACDSee neposkytla žádnou kompenzaci ani odměnu za napsání této recenze Photo Studia a neměla žádnou redakční kontrolu ani kontrolu nad obsahem.

ACDSee Photo Studio Ultimate: Podrobná recenze

Upozorňujeme, že snímky obrazovky, které jsem použil pro tuto recenzi, pocházejí z verze pro Windows a verze pro Mac bude vypadat trochu jinak.

Instalace & amp; Počáteční konfigurace

Musím přiznat, že první zkušenost se stahovačem/instalačním programem Photo Studia ve mně nevzbudila příliš důvěry. Možná je to jen problém rozložení ve Windows 10, ale zdá se, že seriózní program pro úpravu obrázků by se měl snažit používat program, který udržuje svá tlačítka v okně plně viditelná.hladce.

Byla zde krátká (nepovinná) registrace, kterou jsem vyplnil, ale pokud jsem mohl posoudit, nemělo to velký význam. Neposkytlo mi to přístup k žádným dalším zdrojům, a pokud chcete, můžete ji přeskočit. Jen se nepokoušejte zavřít dialogové okno tlačítkem "X" - z nějakého důvodu si bude myslet, že se snažíte program ukončit, takže místo toho zvolte tlačítko "Přeskočit".

Jakmile si toto všechno vysvětlíte, zjistíte, že Photo Studio je organizováno podobně jako Adobe Lightroom. Program je rozdělen do několika modulů nebo záložek, které jsou přístupné vpravo nahoře. Moduly Správa, Fotografie a Zobrazení jsou moduly pro organizaci a výběr. Modul Vyvolat umožňuje provádět veškeré nedestruktivní vykreslování snímků RAW a pomocí modulu Úpravy se můžete hlouběji ponořit dona úrovni pixelů pomocí úprav založených na vrstvách.

Účinnost tohoto systému rozvržení modulů je do jisté míry narušena umístěním několika možností modulu "Spravovat" podél stejného řádku jako celková navigace modulu, což trochu ztěžuje rozlišení, která tlačítka se vztahují ke které funkci. Nejedná se o zásadní problém, ale při prvním pohledu na rozvržení programu mi to přišlo více než matoucí a pouze velké červené tlačítko "Koupit nyní" se mi zdálo být matoucí.Tlačítko je pomohlo koncepčně oddělit. ACDSee naštěstí obsahuje důkladného rychlého průvodce na obrazovce, který novým uživatelům pomůže zvyknout si na software.

Organizace a řízení knihovny

Photo Studio poskytuje vynikající škálu organizačních možností, i když způsob jejich uspořádání je poněkud neintuitivní. Z pěti modulů programu jsou tři organizační nástroje: Správa, Fotografie a Zobrazení.

Modul Správa zahrnuje obecnou interakci s knihovnou, kde provádíte veškeré tagování, označování a zadávání klíčových slov. Můžete také provádět řadu dávkových úprav, nahrávat snímky do řady online služeb, včetně Flickru, Smugmugu a Zenfolia, a vytvářet prezentace. Tento modul považuji za velmi užitečný a komplexní a mnoho dalších editorů RAW by si mohlo notovat, s výjimkou modulu Správa.skutečnost, že položky nelze prohlížet při 100% přiblížení bez přepnutí do modulu "Zobrazení".

Modul s nejasným názvem Fotografie je prostě způsob, jak si prohlédnout všechny své obrázky v chronologickém pořadí, což je sice zajímavé, ale ve skutečnosti to nestojí za samostatnou kartu a kromě pocitu perspektivy to neposkytuje žádné jedinečné funkce. Obrázky můžete filtrovat, ale zdá se, že by to mělo být začleněno do modulu Správa.

Modul Zobrazení je jediným způsobem, jak zobrazit plné velikosti vašich snímků, a byl by také mnohem užitečnější jako jiný způsob zobrazení modulu Správa. Neexistuje žádný dobrý důvod, proč byste měli přepínat mezi oběma moduly, abyste viděli své fotografie v plné velikosti, zejména když třídíte velké množství snímků a chcete porovnat několik kandidátů na vlajku v plné velikosti.řešení.

Jediné, co jsem na něm opravdu ocenil, bylo to, že používá vložený náhled souboru RAW namísto toho, aby předem použil jakékoli nastavení barevného podání, což vám umožní vidět, jak by snímek vykreslil váš fotoaparát. Zajímavý je také prvek v metadatech zobrazených ve spodní části obrazovky: informační panel vpravo zobrazuje ohniskovou vzdálenost udávanou objektivem, kteráÚplně dole je zobrazena ohnisková vzdálenost 450 mm, což je přesný výpočet efektivní ohniskové vzdálenosti vzhledem k 1,5násobnému crop faktoru u mého fotoaparátu formátu DX.

Úprava obrázků

Modul Vyvolat je místem, kde budete provádět většinu úprav snímků RAW a upravovat nastavení, jako je vyvážení bílé, expozice, doostření a další nedestruktivní úpravy. Tento aspekt programu je většinou velmi dobře zpracován a oceňuji vícekanálový histogram se snadným přístupem k ořezu světel a stínů. Úpravy můžete aplikovat na konkrétní oblasti snímku pomocí štětců a tlačítek.gradientů a také provádět základní léčení a klonování.

Zjistil jsem, že mnohá jejich automatická nastavení jsou při použití příliš agresivní, jak je vidět na tomto výsledku automatické úpravy vyvážení bílé. Samozřejmě je to obtížný snímek pro automatickou úpravu jakéhokoli editoru, ale toto je nejnepřesnější výsledek, který jsem viděl.

Většina obsažených nástrojů je pro editory obrázků poměrně standardní, ale je zde jedinečný nástroj pro úpravu osvětlení a kontrastu s názvem LightEQ. Je trochu obtížné jednoduše vysvětlit, jak používat posuvníky na panelu, ale naštěstí můžete jednoduše najet myší na oblasti obrázku a pak kliknutím a tažením nahoru nebo dolů zvýšit nebo snížit účinek na vybraný rozsah pixelů.zajímavý přístup k úpravám osvětlení, i když automatická verze nástroje je také velmi agresivní.

Na snímku můžete pracovat také v modulu Úpravy, který obsahuje řadu funkcí, jež se více podobají Photoshopu, než obsahuje většina editorů RAW, včetně možnosti práce s vrstvami. To umožňuje vytvářet kompozice snímků, překryvy nebo jakýkoli jiný typ úprav pixelů, a přestože se jedná o příjemný doplněk, zjistil jsem, že by potřeboval trochu více vypilovat, pokud jde o jeho provedení.

Nejsem si jistý, zda je to jen proto, že pracuji na obrazovce 1920 × 1080, ale zjistil jsem, že mnoho prvků uživatelského rozhraní je příliš malých. Samotné nástroje jsou dostatečně schopné, ale může se stát, že budete frustrováni neustálým přehlížením správných tlačítek, což není to, co byste chtěli řešit při práci na složitých úpravách. Samozřejmě existují klávesové zkratky, ale ty jsou také podivné.zvoleno. Proč je klávesová zkratka nástroje pro mazání "Alt+E", když k "E" není nic přiřazeno?

To jsou všechno relativně drobné problémy, ale nemyslím si, že tento editor bude v dohledné době vyzývat Photoshop jako průmyslový standard pro úpravu fotografií a manipulaci s obrázky. Rozhodně má potenciál, ale potřebuje další vylepšení, aby se stal skutečným konkurentem.

ACDSee Mobile Sync

Společnost ACDSee přijala roli fotoaparátu v chytrém telefonu a vyvinula mobilní doprovodnou aplikaci dostupnou pro platformy iOS a Android. Aplikace se velmi snadno používá a umožňuje odesílat fotografie přímo z telefonu do instalace Photo Studia.

Bezdrátová synchronizace je rychlá a snadná a je to vlastně nejjednodušší způsob přenosu fotografií do editoru, jaký jsem kdy použil. Aplikace okamžitě detekovala instalaci aplikace Photo Studio v mém počítači a přenesla soubory bez jakéhokoli složitého párování nebo přihlašování. Vždy je příjemné, když něco takového funguje hladce a bez zbytečných problémů.

Důvody mého hodnocení

Účinnost: 4,5/5

Nástroje obsažené ve Photo Studiu jsou většinou vynikající. Zvláště dobré jsou nástroje pro organizaci a správu knihoven a mnoho jiných programů by se mohlo od ACDSee učit. Editor RAW je poměrně schopný a poskytuje všechny funkce, které byste od profesionálního programu očekávali, i když funkce pro úpravy založené na vrstvách by potřebovaly trochu vylepšit.Další práce. Mobilní aplikace je vynikající a funguje perfektně.

Cena: 5/5

Zatímco cena za jednorázový nákup je poněkud vysoká - 84,95 USD, dostupnost předplatného, které zahrnuje celou řadu produktů ACDSee za méně než 10 USD měsíčně, představuje vynikající hodnotu.

Snadnost použití: 4/5

Většinu nástrojů se snadno naučí používat každý, kdo zná editory obrázků, a začátečníci by neměli mít problém naučit se základy. V modulu Úpravy se vyskytují určité problémy s uživatelským rozhraním, které mohou mít negativní vliv na snadnost používání, ale to lze s trochou cviku překonat. Mobilní doprovodná aplikace se používá velmi snadno a umožňuje snadno retušovat fotografie před sdílením.online.

Podpora: 5/5

K dispozici je celá řada videonávodů a aktivní komunita přístupná online, která poskytuje mnoho užitečné podpory. K dispozici je také speciální znalostní databáze podpory a snadný způsob kontaktování podpory vývojářů, pokud vám stávající informace nepomohou vyřešit váš problém. Při používání aplikace Photo Studio jsem nenarazil na žádné chyby, takže nemohu komentovat, jak efektivní je jejich tým podpory,ale krátce jsem mluvil s jejich prodejním týmem s vynikajícími výsledky.

Alternativy k ACDSee Photo Studio

Adobe Lightroom (Windows/Mac)

Lightroom je jedním z nejoblíbenějších editorů snímků RAW, i když neobsahuje takovou míru nástrojů pro úpravy pixelů jako Photo Studio. Místo toho je k dispozici v rámci předplatného spolu s programem Photoshop za 9,99 USD měsíčně, což vám poskytuje cenově srovnatelný přístup ke standardnímu softwaru. Organizační nástroje Lightroomu jsou dobré, ale ne tak komplexní jako např.Vynikající modul Správa aplikace Photo Studio. Přečtěte si naši recenzi aplikace Lightroom zde.

DxO PhotoLab (Windows/Mac)

PhotoLab je mimořádně schopný editor RAW, jehož výhodou je, že využívá rozsáhlá data z testování objektivů DxO a pomáhá automaticky provádět optické korekce. Neobsahuje žádné funkční organizační nástroje nad rámec základní navigace ve složkách a také neobsahuje žádné úpravy na úrovni pixelů. Přečtěte si naši úplnou recenzi PhotoLabu zde.

Capture One Pro (Windows/Mac)

Capture One Pro je také vynikající editor RAW, i když je zaměřen spíše na špičkový profesionální trh pro fotografy pracující s drahými středoformátovými fotoaparáty. Je sice kompatibilní s běžněji dostupnými fotoaparáty, ale křivka učení je poměrně strmá a není určen pro běžné fotografy.

Závěr

ACDSee Photo Studio Ultimate je vynikající program pro správu pracovních postupů a úpravy snímků RAW, který je cenově velmi dostupný. Možná jsem příliš zvyklý na software Adobe, ale byl jsem příjemně překvapen, jak dobře je program navržen, s výjimkou několika podivných designových a rozvržení. Nástroje pro katalogizaci jsou dobře promyšlené a komplexní, zatímco nástroje pro úpravy pokrývají vše, co byste od programu očekávali.Kvalitní editor snímků RAW. Přidání úprav na bázi vrstev doplněných o úpravy pixelů a vrstvy úprav představuje solidní zakončení pracovního postupu tohoto programu.

Ačkoli se celkově jedná o vynikající software, existuje několik problémů s rozhraním, které by potřebovaly trochu více vyhladit. Některé prvky uživatelského rozhraní jsou velmi podivně škálované a nevýrazné a některé z oddělených modulů pro prohlížení a organizaci by mohly být spojeny, aby se pracovní postup ještě trochu zjednodušil. Doufejme, že ACDSee bude i nadále investovat vývojové zdroje do zlepšení tohoto softwaru.již velmi schopný editor obrázků.

Získat ACDSee Photo Studio

Považujete tuto recenzi ACDSee Photo Studio Ultimate za užitečnou? Zanechte komentář níže.

Jsem Cathy Danielsová, odbornice na Adobe Illustrator. Software používám od verze 2.0 a od roku 2003 pro něj vytvářím návody. Můj blog je jednou z nejoblíbenějších destinací na webu pro lidi, kteří se chtějí naučit Illustrator. Kromě své práce bloggera jsem také autor a grafik.