Wondershare Filmora Video Editor Recenzia (aktualizované 2022)

• Zdieľajte To

Filmora Editor videa

Účinnosť : Množstvo funkcií, ktoré sa nachádzajú v programoch na profesionálnej úrovni Cena : Cenovo dostupné za 49,99 USD/rok alebo 79,99 USD celoživotne Jednoduchosť používania : Vynikajúce rozhranie, ktoré zjednodušuje zložité úlohy Podpora : Nedostatočná dokumentácia technickej podpory

Zhrnutie

Filmora je skvelý softvér na úpravu videa, ktorý za prijateľnú cenu vyvažuje výkonné funkcie s intuitívnym rozhraním. Podporuje všetky moderné formáty videa, ako aj úpravu a výstup videa v rozlíšení HD a 4K. Hoci má niekoľko problémov s možnosťami integrácie sociálnych médií, stále je to vynikajúci editor, ktorý je ideálny na vytváranie vysokokvalitných online videí.ale väčšina začínajúcich a stredne pokročilých videografov, ktorí chcú rýchlo a jednoducho vytvárať zdieľateľné videá, bude s výsledkami spokojná.

Čo sa mi páči : Čistý & intuitívne používateľské rozhranie. Podpora videa v rozlíšení 4K. Zabudované nahrávanie obrazovky. Nahrávanie na Youtube / sociálne médiá. Voliteľná akcelerácia GPU na rýchlejšie kódovanie.

Čo sa mi nepáči : Chybný import sociálnych médií. Balíky doplnkového obsahu sú drahé. Najnovšie GPU nie sú podporované na akceleráciu. Niektoré funkcie sú v samostatných programoch.

4 Získajte aplikáciu Filmora

Čo je Filmora?

Je to jednoduchý, ale výkonný editor videa dostupný pre počítače Mac a PC, určený pre nadšencov a profesionálov. Je ideálny na celý rad základných použití, od vytvárania výukových videí cez úpravu záznamov z akčných kamier až po tvorbu virálnych videí pre sociálne médiá.

Je Filmora dobrá?

Pravdepodobne by ste ho nechceli používať na strihanie celovečerného filmu, ale na prácu s krátkym videom je vzhľadom na svoju cenu prekvapivo efektívny, s dobrou kombináciou funkcií, ktoré sa ľahko používajú.

Program je tu už pomerne dlho, v poslednej verzii dosiahol verziu 11. Pôvodne bol vydaný ako Wondershare Video Editor, ale po verzii 5.1.1 bol premenovaný na Filmora. Táto rozsiahla história umožnila spoločnosti Wondershare odstrániť takmer všetky chyby a problémy s používateľským komfortom, hoci niektoré novšie funkcie potrebujú ešte trochu práce, kým budú úplne spoľahlivé.

Je Filmora bezpečná pre PC?

Program je absolútne bezpečný a inštalačný súbor aj spustiteľný súbor programu prešli kontrolou na prítomnosť vírusov a škodlivého softvéru z programov Microsoft Security Essentials a Malwarebytes AntiMalware.

Inštalačný program dostupný na oficiálnej webovej lokalite sa pripája priamo na ich servery, aby sa zabezpečilo, že sťahujete najnovšiu a najstabilnejšiu kópiu softvéru, ktorá je v súčasnosti k dispozícii. Proces inštalácie je jednoduchý a priamočiary a nepokúša sa nainštalovať žiadny nežiaduci adware, doplnky ani iný softvér tretích strán.

Je Filmora zadarmo?

Filmora nie je bezplatný softvér, ale ponúka plnohodnotnú bezplatnú skúšobnú verziu s jediným obmedzením používania: exportované videá sú označené vodoznakom s bannerom Filmora v dolnej tretine výstupu.

Koľko stojí Filmora?

Existujú dve hlavné možnosti nákupu: ročná licencia, ktorú je potrebné každoročne obnovovať za 49,99 USD, alebo doživotná licencia za jednorazovú platbu 79,99 USD. Tieto licencie sú platné len pre jeden počítač, ale k dispozícii sú aj viacmiestne licencie s pohyblivou stupnicou v závislosti od počtu kópií, ktoré chcete používať súčasne.

Ak ste si už softvér zakúpili, ale stratili ste licenčný kľúč alebo ho znovu inštalujete na nový počítač, môžete obnoviť licenčný kľúč kliknutím na ponuku "Registrácia" v hornej časti a výberom položky "Získať registračný kód". Tým sa dostanete do sekcie podpory na webovej lokalite spoločnosti Wondershare a môžete zadať e-mailovú adresu použitú pri kúpe softvéru. Potom dostanete e-mailktorý obsahuje váš registračný kód a môžete ho zadať, aby ste získali úplný prístup k softvéru.

Ako odstrániť vodoznak Filmora?

Odstránenie vodoznaku na exportovaných videách je veľmi jednoduché a vyžaduje si len zakúpenie licenčného kľúča na softvér. V aplikácii je niekoľko spôsobov, ako to urobiť, vrátane viditeľnej červenej položky ponuky "Zaregistrovať" na paneli s nástrojmi, ako aj odkazu "Odhlásený" v pravom dolnom rohu.

Po dokončení registrácie stačí zadať licenčný kód a vodoznak sa odstráni zo všetkých videí, ktoré budete v budúcnosti exportovať.

Prečo mi dôverovať pre túto recenziu Filmora

Volám sa Thomas Boldt. Som vysokoškolsky vzdelaný grafický dizajnér so skúsenosťami v oblasti pohyblivej grafiky, ako aj špecializovaný inštruktor fotografovania, čo si vyžaduje prácu so softvérom na strih videa. Tvorba výukových videí je jedným z najlepších spôsobov, ako prezentovať zložitejšie fotografické techniky, a kvalitný strih videa je nevyhnutným prvkom na to, aby sa výučbačo najplynulejší proces.

Mám tiež bohaté skúsenosti s prácou so všetkými typmi počítačového softvéru od malých programov s otvoreným zdrojovým kódom až po štandardné softvérové balíky, takže dokážem ľahko rozpoznať dobre navrhnutý, vysokokvalitný program. Wondershare Filmora som podrobil niekoľkým testom, ktorých cieľom bolo preskúmať jeho rozsah funkcií na úpravu a export videa, a zdokumentoval som všetky výsledky tohto procesu pomocou snímok obrazovky, ktorépozri v tejto recenzii.

Neobdržal som žiadnu kompenzáciu alebo odmenu od spoločnosti Wondershare za napísanie tejto recenzie Filmora a nemajú žiadny redakčný alebo obsahový vstup akéhokoľvek druhu.

Kontaktoval som aj tím podpory spoločnosti Wondershare, aby som otestoval ich schopnosť reagovať na hlásenia chýb a iné technické problémy, ako môžete vidieť nižšie na otvorenom lístku, ktorý som predložil po probléme, ktorý som zažil počas procesu preskúmania.

Podrobná recenzia Filmora

Softvér má obrovské množstvo funkcií, a keďže nemáme priestor hovoriť o všetkých, zameriame sa na hlavné body, pre ktoré sa vám oplatí venovať čas, a upozorníme na niekoľko problémov, ktoré by vám mohli prekážať.

Snímky obrazovky, ktoré som použil v tomto článku, pochádzajú z verzie pre Windows, ale JP v rovnakom čase testoval aj verziu pre Mac a pridal niekoľko porovnávacích snímok obrazovky, aby ukázal rozdiely v používateľskom rozhraní. Upozorní aj na všetky rozdiely vo funkciách medzi oboma platformami.

Rozhranie na úpravu

Jednoduchosť používateľského rozhrania je jednou z jeho najpríťažlivejších funkcií. Hlavnou časťou, s ktorou budete pracovať, je časová os, ktorá vypĺňa spodnú polovicu obrazovky a umožňuje spravovať všetky rôzne videoklipy, obrázky, prekrývky a zvuk, ktoré sa stanú vaším filmom. Je to jednoduché rozhranie typu "ťahaj a pusť", ktoré vám umožňuje rýchlo usporiadať, strihať a upravovať rôzne mediálne prvky,a tvorba videa je vďaka nemu hračka.

Pokročilejšie možnosti úprav sú ľahko prístupné dvojitým kliknutím na prvok, ktorý chcete upraviť na časovej osi, a zobrazí sa vám mnoho prispôsobiteľných prvkov súvisiacich s daným prvkom.

Niektoré typy médií vám potom umožnia upravovať ešte viac kliknutím na tlačidlo "Rozšírené". Rozhranie môže byť niekedy trochu mätúce, keď preniknete tak hlboko do funkcií úprav, ale je to len preto, že je tu veľa možností, nie preto, že je zle navrhnuté.

Jedinými nevýhodami rozhrania je niekoľko malých, ale prekvapivých nevýhod, ktoré sa týkajú správcu stôp, kde pridávate alebo odstraňujete stopy z časovej osi videa. Je to dosť zvláštna voľba dizajnu, pretože namiesto toho, aby ste kliknutím pravým tlačidlom myši na stopy pridali alebo odstránili, kliknete na "Pridať novú stopu" a potom nastavíte požadovaný počet textových a zvukových stôp - ale ich odstránenie používa rovnakýNie je to veľký problém, ale ak chcete použiť stopy na usporiadanie rôznych prvkov vo filme, budete nešťastní, keď zistíte, že aplikácia Filmora vás obmedzuje na tri z nich.

Nakoniec, nie je možné premenovať stopy, čo môže spôsobiť, že je trochu mätúce nájsť, ktorý prvok chcete upraviť medzi množstvom podobných mediálnych prvkov. Nie je to problém, keď pracujete na jednoduchom videu, ako je to, ktoré som vytvoril pre túto recenziu aplikácie Filmora, ale pri väčšom projekte by bolo príliš jednoduché stratiť sa v časovej osi.

Importovanie médií

Filmora podporuje pôsobivý počet formátov súborov ako zdrojov médií a import súborov z pevného disku do knižnice médií Filmora je hračka. Bohužiaľ, softvér začína narážať na problémy, keď používate iné metódy importu médií. Import z účtov sociálnych médií, ako sú Facebook, Instagram a Flickr, by mal byť rýchlym a jednoduchým spôsobom, ako získať existujúce videáa obrázky do programu, ale proces bol príliš chybný na to, aby mi vôbec fungoval po fáze prihlásenia, ako môžete vidieť nižšie.

Nakoniec bola aplikácia Filmora schopná začať načítavať moje médiá z Facebooku, ale počas vytvárania zoznamu miniatúr úplne spadla. Import médií z Flickru a Instagramu sa nikdy nedostal za vyššie uvedenú fázu. Môže to byť spôsobené veľkým počtom fotografií v mojom účte, ale nemôžem si byť istý, pretože jediné informácie o páde sa našli vo vysoko technických súboroch denníka.

Vyhľadávanie na oficiálnej webovej stránke a dokonca ani opatrné pátranie v Googli neprinieslo žiadne riešenie tohto problému, takže jedinou možnosťou je v tomto prípade poslať spoločnosti ticket na podporu a čakať na odpoveď. Odpovedali mi asi po 12 hodinách, ale jednoducho ma požiadali, aby som aktualizoval na najnovšiu verziu (ktorú som už používal) a aby som im poslal logovacie súbory a sprievodnýsnímka obrazovky.

Žiaľ, zdá sa, že táto chyba sa neobmedzuje len na PC verziu aplikácie Filmora, pretože JP narazil na podobný problém na svojom Macbooku. V aplikácii sa mohol pripojiť k Facebooku, ale hoci načítal zoznam svojich fotografií, nedokázal načítať súvisiace miniatúry obrázkov. To viac-menej znemožňuje nájsť správne obrázky a videá na import do aplikácie Filmora, alebo prinajmenšom časovo.náročné a frustrujúce. Je zrejmé, že táto funkcia potrebuje ešte trochu práce, kým sa stane spoľahlivou súčasťou softvéru.

Nahrávanie obrazovky

Pre tých z vás, ktorí vytvárajú inštruktážne videá o softvéri na obrazovke, bude táto funkcia veľkým prínosom pre produktivitu. Namiesto toho, aby ste na nahrávanie pokynov museli používať samostatnú aplikáciu na snímanie obrazovky, Filmora ponúka vstavanú funkciu nahrávania obrazovky so zvukom, sledovaním kliknutia myšou a rôznymi možnosťami kvality. Výsledný súbor sa importuje priamo do vašej knižnice médií, kde sarýchlo pridať do akéhokoľvek projektu, na ktorom pracujete, čo vám umožní zefektívniť proces nahrávania.

Predvoľby videoefektov

Filmora obsahuje množstvo rôznych bezplatných prednastavených prvkov, ktoré môžete zahrnúť do svojich filmov, a niektoré z nich sú celkom dobré. K dispozícii sú titulky, titulkové sekvencie a prekrývanie dolnej tretiny, ako aj celý rad filtrov, emotikonov a ďalších prvkov, ktoré môžete do svojho filmu pridať niekoľkými kliknutiami. Mnohé z prednastavených prvkov možno úplne prispôsobiť a uložiť na neskoršie použitie, hoci niektoré prednastavené prvky sa dajú ibaumožňujú prispôsobiť niektoré ich časti, napríklad písmo alebo maskovanie.

Ak nie ste spokojní s predvoľbami, ktoré sú súčasťou softvéru, môžete navštíviť obchod s efektmi Filmora priamo z programu a nájsť nové predvoľby, ktoré vám budú viac vyhovovať.

Je to užitočná funkcia, ale hoci občas ponúkajú niektoré balíky predvolieb zadarmo, platené balíky sú v skutočnosti dosť drahé - niektoré až 30 dolárov, čo je trochu veľa na program, ktorý pôvodne stál len 60 dolárov.

Kódovanie a export

Existuje veľa rôznych spôsobov kódovania digitálneho videa a aplikácia Filmora dokáže zakódovať vaše videá takmer do všetkých z nich. Formát kódovania, prenosovú rýchlosť, rozlíšenie a zvukové formáty môžete prispôsobiť svojim požiadavkám a získate praktický odhad konečnej veľkosti súboru, aby ste neboli prekvapení, keď sa proces kódovania skončí. Niektoré stránky sociálnych médií obmedzujú veľkosť nahraných súborovtakže vám to ušetrí hodiny strávené kódovaním videa v rozlíšení 4K, ktoré sa ukáže byť nad limitom.

Proces exportu je jednoduchý a relatívne rýchly, napriek tomu, že moja grafická karta nebola podporovaná programom, čo mi zabránilo použiť voliteľnú funkciu akcelerácie GPU (Zdroj: podpora Wondershare). Väčšina podporovaných kariet je už niekoľko rokov stará, ale ak máte dostatočne nový počítač, ktorý obsahuje nepodporovanú kartu, je pravdepodobne dostatočne rýchly na spracovanie videarýchle kódovanie bez toho, aby ste sa museli spoliehať na pomoc GPU.

Jednou z najužitočnejších exportných funkcií programu Filmora je možnosť exportovať videá priamo na portály Youtube, Vimeo a Facebook, čo je ďalšia skvelá podpora produktivity pre začínajúce hviezdy virálnych videí. Máte tiež možnosť priamo z programu napaľovať disky DVD, hoci program nepodporuje disky Blu-Ray napriek tomu, že dokáže dokonale vytvárať videá v rozlíšení HD a 4K,ani jeden z nich nie je kompatibilný s diskami DVD.

Ďalšie režimy úprav

Pre tých z vás, ktorí hľadajú zjednodušený proces úprav, má program Filmora niekoľko ďalších režimov, ktoré môžete vybrať pri spustení programu: Jednoduchý režim, Okamžitý strih a Akčný kamerový nástroj. Všetky tieto režimy sú určené na vykonávanie špecifických úloh a ich používanie je pomerne jednoduché.

Easy mode, ako sa dalo očakávať, je mimoriadne zjednodušený tvorca videa určený na vytváranie animovaných prezentácií alebo rýchle kombinovanie niekoľkých klipov, pričom sa medzi klipy automaticky pridáva hudba, prekryvy a prechody. Bohužiaľ, je to takmer zbytočný doplnok, pretože samotný hlavný program sa používa neuveriteľne jednoducho. Easy mode urobí všetku prácu za vás, ale takmer určitemédií, takže je lepšie pracovať v režime plných funkcií.

Okamžitý strihač a nástroj Action Cam Tool sú oveľa užitočnejšie, ale naozaj by mali byť integrované do hlavného programu, a nie fungovať ako samostatné programy. Umožňujú manipulovať a spájať jednotlivé videoklipy s vlastnými nastaveniami rýchlosti, zastaviť snímky a stabilizovať obraz. Sú to skvelé funkcie, ale neexistuje žiadny dobrý dôvod, prečo by ich funkcie nemali byť integrované doRežim Full Feature, v ktorom budete vykonávať väčšinu úprav, a prepínanie medzi nimi môže byť časovo náročné a frustrujúce.

Dôvody môjho hodnotenia

Účinnosť: 4/5

Filmora odvádza skvelú prácu pri úprave videí na úrovni nadšencov a profesionálov a napriek niektorým problémom s nepodstatnými funkciami, ako je import médií, akcelerácia GPU a napaľovanie diskov, je pri svojich primárnych úlohách celkom efektívna. Pre väčšinu používateľov, ktorí hľadajú program na úpravu videa, zvládne Filmora všetko, čo na ňu môžete ľahko hodiť, zefektívni proces tvorby a bude vyzerať dobre.pri tom.

Cena: 4/5

Jeho cena je pomerne konkurencieschopná, ale aby ste z programu vyťažili maximum, pravdepodobne si budete chcieť kúpiť niektorý z balíkov prídavných efektov. Tie sú cenovo oveľa menej výhodné, pričom niektoré balíky stoja až 30 dolárov - polovicu ceny samotného programu. Na trhu sú aj iné editory videa, ktoré stoja o niečo viac, ale za svoj dolár poskytujú o niečo vyššiu hodnotu.

Jednoduchosť používania: 5/5

Jednoduchosť používania je to, v čom tento strihový program skutočne žiari. Len máloktorý program na strih videa dokáže tak dobre skombinovať bohatú sadu funkcií s jednoduchým rozhraním, ktoré nevyžaduje rozsiahle školenie. Počas niekoľkých minút po stiahnutí a inštalácii programu môžete byť na dobrej ceste k vytvoreniu svojho prvého filmu, najmä ak už poznáte iné programy na strih videa.Aj keď nie ste, základy sa dajú ľahko naučiť a na webovej stránke Wondershare nájdete skvelý úvodný školiaci materiál.

Podpora: 3/5

Wondershare je tu už dlho, čo trochu prekvapuje nedostatok informácií o podpore na ich webovej stránke. Majú k dispozícii niekoľko dobrých návodov na používanie základných funkcií programu, ale neexistujú žiadne fóra podpory pre používateľov, aby si navzájom pomohli, a sekcia FAQ na stránke neposkytuje veľmi veľa odpovedí. Mätúco, niektoré z odkazov na podporuv samotnom programe odkazujú na predchádzajúce verzie softvéru, čo môže sťažovať získanie správnych odpovedí na vaše otázky.

Ak sa ocitnete v takej situácii, ako som sa ocitol ja, keď som sa pokúšal nastaviť importovanie sociálnych médií, jediným riešením je otvoriť lístok na podporu vývojárom a počkať, kým sa vám ozvú. Neviem, koľko majú nevybavených úloh vo fronte podpory, ale na odpoveď môžete chvíľu čakať.

Alternatívy k aplikácii Filmora

Camtasia Je to veľmi podobný program ako Filmora, ale oveľa drahší. Hlavný rozdiel z hľadiska funkcií spočíva v tom, že Camtasia sa pri vytváraní väčšiny svojich videoefektov nespolieha na predvoľby a namiesto toho vám umožňuje vytvárať vlastné animácie a predvoľby bez toho, aby ste potrebovali ďalší program na vytváranie efektov. Program Camtasia sme tiež preskúmali tu.

Adobe Premiere Elements je o niečo menej výkonný bratranec vlajkového editora videa od spoločnosti Adobe, ale to z neho robí lepšieho konkurenta programu Filmora. Digitálny softvér na stiahnutie je k dispozícii pre systém Windows aj macOS, a hoci sa nepoužíva tak jednoducho ako Filmora, je tiež o dosť výkonnejší a funkčne nabitejší. Viac informácií sa dozviete z našej recenzie programu Premiere Elements.

PowerDirector Je to tiež prvý program na úpravu videa, ktorý podporuje 360-stupňové VR videá, takže ak sa chcete špecializovať na VR obsah, je to lepšia voľba ako Filmora. Tento výkon je na úkor používateľských skúseností, čo znamená, že krivka učenia je oveľa strmšia.PowerDirector tu.

Ak hľadáte alternatívu k verzii aplikácie Filmora pre počítače Mac, vždy je tu aplikácia iMovie od spoločnosti Apple. Používa sa pomerne jednoducho, je bezplatná a vyvíja sa ešte dlhšie ako aplikácia Filmora, takže stojí za to sa na ňu pozrieť. Pred jej inštaláciou si však skontrolujte verziu systému macOS.

Záver

Filmora je výkonný program na úpravu videa, ktorý je ideálny pre používateľov, ktorí sa chcú sústrediť na svoju kreativitu namiesto toho, aby sa zasekávali na technickej stránke tvorby videa. Vďaka starostlivému vyváženiu ľahko použiteľného rozhrania a profesionálnych funkcií predstavuje dobrú hodnotu pre začínajúcich a stredne pokročilých tvorcov obsahu, ale skúsenejší používatelia budú chcieť riešenie, ktoré ponúka trochu viac kontroly.a prispôsobenie v procese úprav.

Získajte Wondershare Filmora

Považujete túto recenziu spoločnosti Filmora za užitočnú? Podeľte sa o svoje názory nižšie.

Som Cathy Daniels, odborníčka na Adobe Illustrator. Softvér používam od verzie 2.0 a návody preň vytváram od roku 2003. Môj blog je jednou z najobľúbenejších destinácií na webe pre ľudí, ktorí sa chcú naučiť Illustrator. Popri práci blogerky som aj autorka a grafička.