Wondershare Filmora Video Editor Review (Aktualizováno 2022)

• Sdílet Toto

Střih videa Filmora

Účinnost : Spousta funkcí, které se nacházejí v profesionálních programech Cena : Cenově dostupné za 49,99 USD/rok nebo 79,99 USD za celý život Snadnost použití : Vynikající rozhraní, které zjednodušuje složité úkoly Podpora : Nedostatečná dokumentace technické podpory

Souhrn

Filmora je skvělý software pro střih videa, který vyvažuje výkonné funkce s intuitivním rozhraním za přijatelnou cenu. Podporuje všechny moderní formáty videa, stejně jako střih a výstup videa v rozlišení HD a 4K. I když má několik problémů s možnostmi integrace sociálních médií, stále je to vynikající editor, který je ideální pro vytváření vysoce kvalitních online videí. Není to profesionální video.ale většina začínajících a středně pokročilých kameramanů, kteří chtějí rychle a snadno vytvářet videa vhodná ke sdílení, bude s výsledky spokojena.

Co se mi líbí : Čistý & intuitivní uživatelské rozhraní. Podpora videa 4K. Vestavěné nahrávání obrazovky. Nahrávání na Youtube / sociální média. Volitelná akcelerace GPU pro rychlejší kódování.

Co se mi nelíbí : Chybný import sociálních médií. Balíčky doplňkového obsahu jsou drahé. Nejnovější GPU nepodporují akceleraci. Některé funkce jsou v samostatných programech.

4 Získat Filmora

Co je Filmora?

Jedná se o jednoduchý, ale výkonný editor videa dostupný pro počítače Mac a PC, který je určen pro nadšence a profesionály. Je ideální pro řadu základních použití, od vytváření výukových videí přes úpravu záznamů z akčních kamer až po tvorbu virálních videí pro sociální sítě.

Je Filmora dobrá?

Pravděpodobně byste jej nechtěli používat ke střihu celovečerního filmu, ale pro krátkou práci s videem je vzhledem ke své ceně překvapivě efektivní a nabízí dobrou kombinaci funkcí, které se snadno používají.

Program existuje již poměrně dlouho, v poslední verzi dosáhl verze 11. Původně byl vydán jako Wondershare Video Editor, ale po verzi 5.1.1 byl přejmenován na Filmora. Tato rozsáhlá historie umožnila společnosti Wondershare odstranit téměř všechny chyby a problémy s uživatelským prostředím, i když některé novější funkce potřebují ještě trochu práce, než budou plně spolehlivé.

Je Filmora bezpečná pro PC?

Program je naprosto bezpečný a jak instalační soubor, tak spustitelný soubor programu prošly kontrolou na přítomnost virů a malwaru v programech Microsoft Security Essentials a Malwarebytes AntiMalware. Verze pro Mac prošla také kontrolou v programu Drive Genius.

Instalační program dostupný na oficiálních stránkách se připojuje přímo k jejich serverům, aby bylo zajištěno, že stahujete nejnovější a nejstabilnější kopii softwaru, která je v současné době k dispozici. Instalační proces je jednoduchý a přímočarý a nepokouší se instalovat žádný nežádoucí adware, doplňky ani jiný software třetích stran.

Je Filmora zdarma?

Filmora není bezplatný software, ale nabízí plnohodnotnou bezplatnou zkušební verzi s jediným omezením: exportovaná videa jsou označena vodoznakem s bannerem Filmora ve spodní třetině výstupu.

Kolik stojí Filmora?

Existují dvě hlavní možnosti nákupu: roční licence, kterou je třeba každoročně obnovovat, za 49,99 USD, nebo doživotní licence za jednorázovou platbu 79,99 USD. Tyto licence platí pouze pro jeden počítač, ale k dispozici jsou také licence pro více počítačů, které se pohybují podle počtu kopií, které chcete používat současně.

Pokud jste již software zakoupili, ale ztratili jste licenční klíč nebo jej znovu instalujete na nový počítač, můžete svůj licenční klíč obnovit kliknutím na nabídku "Register" v horní části a výběrem možnosti "Retrieve Registration Code". Tím se dostanete do sekce podpory na webových stránkách společnosti Wondershare a budete moci zadat e-mailovou adresu použitou při nákupu softwaru. Poté obdržíte e-mailovou zprávu.který obsahuje váš registrační kód a jeho zadáním získáte plný přístup k softwaru.

Jak odstranit vodoznak Filmora?

Odstranění vodoznaku z exportovaných videí je velmi snadné a vyžaduje pouze zakoupení licenčního klíče k softwaru. V aplikaci to lze provést několika způsoby, včetně výrazné červené položky nabídky "Register" na panelu nástrojů a odkazu "Unregistered" v pravém dolním rohu.

Po dokončení registrace stačí zadat licenční kód a vodoznak bude odstraněn z jakýchkoli videí, která budete v budoucnu exportovat.

Proč mi důvěřovat pro tuto recenzi Filmora

Jmenuji se Thomas Boldt. Jsem vysokoškolsky vzdělaný grafický designér se zkušenostmi s pohyblivou grafikou a také instruktor fotografování, což vyžaduje práci se softwarem pro střih videa. Vytváření výukových videí je jedním z nejlepších způsobů, jak předvést složitější fotografické techniky, a kvalitní střih videa je nezbytným prvkem pro to, aby se výukaco nejhladší průběh.

Mám také rozsáhlé zkušenosti s prací se všemi typy počítačového softwaru od malých open-source programů až po standardní softwarové balíky, takže dokážu snadno rozpoznat dobře navržený, vysoce kvalitní program. Wondershare Filmora jsem podrobil několika testům, jejichž cílem bylo prozkoumat jeho řadu funkcí pro střih a export videa, a zdokumentoval jsem všechny výsledky tohoto procesu pomocí snímků obrazovky, které vámviz celý tento přehled.

Neobdržel jsem žádnou kompenzaci nebo odměnu od společnosti Wondershare za napsání této recenze Filmora a nemají žádný redakční nebo obsahový vstup jakéhokoli druhu.

Kontaktoval jsem také tým podpory Wondershare, abych otestoval jejich reakce na hlášení chyb a další technické problémy, jak můžete vidět níže z otevřeného lístku, který jsem odeslal po problému, který jsem zažil během procesu přezkoumání.

Podrobná recenze Filmora

Software má obrovské množství funkcí, a protože nemáme prostor na to, abychom se věnovali všem, zaměříme se na hlavní body, kvůli kterým stojí za to věnovat mu čas - a také upozorníme na několik problémů, které by vám mohly překážet.

Snímky obrazovky, které jsem použil pro tento článek, byly pořízeny z verze pro Windows, ale JP současně testoval i verzi pro Mac a zařadil několik srovnávacích snímků, aby ukázal rozdíly v uživatelském rozhraní. Upozorní také na případné rozdíly ve funkcích mezi oběma platformami.

Rozhraní pro úpravy

Jednoduchost jeho uživatelského rozhraní je jednou z jeho nejpřitažlivějších vlastností. Hlavní částí, se kterou budete pracovat, je časová osa, která vyplňuje spodní polovinu obrazovky a umožňuje spravovat všechny různé videoklipy, obrázky, překryvy a zvuky, které se stanou vaším filmem. Jedná se o jednoduché rozhraní, které umožňuje rychle uspořádat, stříhat a upravovat různé mediální prvky,a kompozice videa je díky němu hračka.

Pokročilejší možnosti úprav jsou snadno dostupné po dvojím kliknutí na prvek, který chcete upravit na časové ose, a zobrazí se vám mnoho přizpůsobitelných prvků souvisejících s daným prvkem.

Některé typy médií pak můžete upravovat ještě více kliknutím na tlačítko "Upřesnit". Rozhraní může být někdy trochu nepřehledné, jakmile se ponoříte tak hluboko do editačních funkcí, ale to jen proto, že je zde tolik možností, nikoli proto, že by bylo špatně navrženo.

Jedinými nevýhodami rozhraní je několik drobných, ale překvapivých nedostatků, které se týkají správce stop, kde přidáváte nebo odebíráte stopy z časové osy videa. Je to docela zvláštní volba designu, protože místo toho, abyste mohli kliknout pravým tlačítkem myši na stopy a přidat nebo odebrat je, kliknete na "Přidat novou stopu" a pak nastavíte požadovaný počet textových a zvukových stop - ale jejich odebrání používá stejnýNení to velký problém, ale pokud chcete používat stopy, které vám pomohou uspořádat různé prvky ve filmu, budete nešťastní, když zjistíte, že Filmora vás omezuje na tři z nich.

V neposlední řadě není možné přejmenovávat stopy, což může způsobit, že je trochu matoucí najít mezi řadou podobných mediálních prvků položku, kterou chcete upravit. Není to problém, když pracujete na jednoduchém videu, jako je to, které jsem vytvořil pro tuto recenzi Filmory, ale u rozsáhlejšího projektu by bylo příliš snadné se v časové ose ztratit.

Import médií

Filmora podporuje jako zdroje médií úctyhodný počet formátů souborů a import souborů z pevného disku do knihovny médií Filmory je hračka. Bohužel se software začne potýkat s problémy, když použijete jiné metody importu médií. Import z účtů sociálních médií, jako je Facebook, Instagram a Flickr, by měl být rychlým a snadným způsobem, jak získat stávající videa.a obrázky do programu, ale proces byl příliš chybný na to, aby mi vůbec fungoval po přihlašovací fázi, jak můžete vidět níže.

Filmora nakonec dokázala začít načítat moje média z Facebooku, ale při vytváření seznamu náhledů úplně spadla. Import médií z Flickru a Instagramu se nikdy nedostal za výše uvedenou fázi. To může být způsobeno velkým počtem fotografií na mém účtu, ale nemohu si být jistý, protože jediné informace o pádu byly nalezeny ve vysoce technických souborech protokolu.

Hledání na oficiálních stránkách a dokonce ani pečlivé pátrání na Googlu nepřineslo žádné řešení tohoto problému, takže jedinou možností je v tomto případě poslat společnosti ticket na podporu a čekat na odpověď. Odpověděli mi asi po 12 hodinách, ale jednoduše mě požádali, abych aktualizoval na nejnovější verzi (kterou jsem již používal) a abych jim poslal log soubory a doprovodný dokument.snímek obrazovky.

Bohužel se zdá, že tato chyba není omezena pouze na PC verzi aplikace Filmora, protože JP narazil na podobný problém na svém Macbooku. Mohl se v aplikaci připojit k Facebooku, ale přestože aplikace načetla seznam jeho fotografií, nedokázala načíst související miniatury obrázků. To víceméně znemožňuje najít správné obrázky a videa pro import do aplikace Filmora nebo přinejmenším časově omezit jejich import.náročné a frustrující. Je zřejmé, že tato funkce potřebuje ještě trochu práce, než se stane spolehlivou součástí softwaru.

Nahrávání obrazovky

Pro ty z vás, kteří vytvářejí výuková videa k softwaru na obrazovce, bude tato funkce velkým přínosem pro produktivitu. Místo toho, abyste museli k nahrávání pokynů používat samostatnou aplikaci pro snímání obrazovky, nabízí aplikace Filmora vestavěnou funkci nahrávání obrazovky se zvukem, sledováním kliknutí myší a různými možnostmi kvality. Výsledný soubor se importuje přímo do vaší knihovny médií, kde bude k dispozici.rychle přidat do jakéhokoli projektu, na kterém pracujete, a zefektivnit tak proces nahrávání.

Předvolby videoefektů

Filmora obsahuje řadu různých bezplatných přednastavených prvků, které můžete zahrnout do svých filmů, a některé z nich jsou docela dobré. K dispozici jsou titulky, titulkové sekvence a překryvy spodní třetiny, stejně jako řada filtrů, emotikonů a dalších prvků, které lze do filmu přidat několika kliknutími. Mnoho přednastavených prvků lze plně přizpůsobit a uložit pro pozdější použití, ačkoli některé přednastavené prvky lze pouzeumožňují přizpůsobit některé jejich části, například písma nebo maskování.

Pokud vám nevyhovují předvolby, které jsou součástí softwaru, můžete navštívit obchod Filmora Effects Store přímo v programu a najít nové předvolby, které vám budou více vyhovovat.

To je užitečná funkce, ale i když občas nabízejí některé balíčky předvoleb zdarma, placené balíčky jsou ve skutečnosti poměrně drahé - některé až 30 dolarů, což je trochu moc na program, který původně stál jen 60 dolarů.

Kódování a export

Existuje mnoho různých způsobů kódování digitálního videa a aplikace Filmora dokáže vaše videa zakódovat téměř do všech z nich. Formát kódování, přenosovou rychlost, rozlišení a zvukové formáty lze přizpůsobit vašim požadavkům a navíc získáte praktický odhad konečné velikosti souboru, abyste nebyli po dokončení procesu kódování překvapeni. Některé weby sociálních médií omezují velikost nahrávaných souborů.videa, takže vám ušetří hodiny kódování videa 4K, které se ukáže být nad limitem.

Proces exportu je snadný a relativně rychlý, a to i přesto, že moje grafická karta nebyla programem podporována, což mi znemožnilo použít volitelnou funkci GPU akcelerace (Zdroj: podpora Wondershare). Většina podporovaných karet je již několik let stará, ale pokud máte dostatečně nový počítač, který obsahuje nepodporovanou kartu, je pravděpodobně dostatečně rychlý na to, aby video zvládl.rychlé kódování, aniž by se musel spoléhat na pomoc GPU.

Jednou z nejužitečnějších exportních funkcí programu Filmora je možnost exportovat videa přímo na Youtube, Vimeo a Facebook, což je další skvělá podpora produktivity pro začínající hvězdy virálních videí. Máte také možnost vypalovat DVD přímo z programu, ačkoli program nepodporuje disky Blu-Ray, přestože umí perfektně vypalovat videa v rozlišení HD a 4K,ani jeden z nich není kompatibilní s disky DVD.

Další režimy úprav

Pro ty z vás, kteří hledají jednodušší proces střihu, má Filmora několik dalších režimů, které můžete vybrat při spuštění programu: Snadný režim, Okamžitý střih a Nástroj akční kamery. Všechny jsou určeny pro specifické úkoly a všechny se poměrně snadno používají.

Snadný režim je, jak se dalo očekávat, extrémně zjednodušený tvůrce videa určený k vytváření animovaných prezentací nebo rychlému spojování několika klipů při automatickém přidávání hudby, překryvů a přechodů mezi klipy. Bohužel je to téměř zbytečný doplněk, protože samotný hlavní program se používá neuvěřitelně snadno. Snadný režim udělá všechnu práci za vás, ale téměř jistě budepoškodit média, takže je lepší pracovat v režimu Full Feature Mode.

Okamžitý střih a nástroj Action Cam Tool jsou mnohem užitečnější, ale opravdu by měly být integrovány do hlavního programu, místo aby fungovaly jako samostatné programy. Umožňují manipulovat a spojovat jednotlivé videoklipy s vlastním nastavením rychlosti, zmrazením snímků a stabilizací obrazu. Jsou to skvělé funkce, ale neexistuje žádný dobrý důvod, proč by jejich funkce neměly být integrovány do programu.Režim Full Feature, ve kterém budete provádět většinu úprav, a přepínání mezi nimi může být časově náročné a frustrující.

Důvody mého hodnocení

Účinnost: 4/5

Filmora odvádí skvělou práci při úpravě videí na úrovni nadšenců a profesionálů a navzdory některým problémům s nepodstatnými funkcemi, jako je import médií, akcelerace GPU a vypalování disků, je ve svých hlavních úkolech poměrně efektivní. Pro většinu uživatelů, kteří hledají program pro úpravu videa, si Filmora snadno poradí se vším, co na ni můžete hodit, zefektivní proces tvorby a bude vypadat dobře.při tom.

Cena: 4/5

Jeho cena je poměrně příznivá, ale abyste z programu vytěžili maximum, budete si pravděpodobně chtít zakoupit některý z balíčků doplňkových efektů. Ty jsou cenově mnohem méně výhodné, přičemž některé balíčky stojí až 30 dolarů - tedy polovinu ceny samotného programu. Na trhu jsou i jiné editory videa, které stojí o něco více, ale za svůj dolar poskytují o něco vyšší hodnotu.

Snadnost použití: 5/5

Snadnost použití je to, v čem tento střihový program opravdu září. Jen málo programů pro střih videa dokáže tak dobře zkombinovat bohatou sadu funkcí s jednoduchým rozhraním, které nevyžaduje rozsáhlé zaškolování. Během několika minut po stažení a instalaci programu můžete být na dobré cestě k vytvoření svého prvního filmu, zejména pokud jste již obeznámeni s jinými programy pro střih videa.I když nejste, základy se snadno naučíte a na webových stránkách Wondershare najdete skvělý úvodní školící materiál.

Podpora: 3/5

Wondershare existuje již dlouhou dobu, a proto je nedostatek informací o podpoře na jejich webových stránkách trochu překvapivý. Mají k dispozici několik dobrých návodů, jak používat základní funkce programu, ale neexistují žádná fóra podpory, kde by si uživatelé mohli navzájem pomáhat, a sekce FAQ na webu neposkytuje příliš mnoho odpovědí. Matoucí je, že některé odkazy na podporu.v samotném programu odkazují na předchozí verze softwaru, což může ztížit získání správných odpovědí na vaše otázky.

Pokud se ocitnete v takové situaci jako já, když jsem se pokoušel nastavit import sociálních médií, jediným řešením je otevřít ticket podpory vývojářům a počkat, až se vám ozvou. Nevím, jak moc jsou ve frontě podpory nevyřízené žádosti, ale na odpověď si možná chvíli počkáte.

Filmora Alternativy

Camtasia je velmi podobný program jako Filmora, ale je mnohem dražší. Hlavní rozdíl z hlediska funkcí spočívá v tom, že Camtasia nespoléhá na předvolby při vytváření většiny svých videoefektů a místo toho umožňuje vytvářet vlastní animace a předvolby, aniž byste potřebovali další program pro efekty. Camtasii jsme také recenzovali zde.

Adobe Premiere Elements je o něco méně výkonný bratranec vlajkového editoru videa společnosti Adobe, ale díky tomu je lepším konkurentem programu Filmora. Software je k dispozici ke stažení v digitální podobě pro Windows i macOS, a přestože se nepoužívá tak snadno jako Filmora, je také o dost výkonnější a vybavenější funkcemi. Více informací se dozvíte z naší recenze Premiere Elements.

PowerDirector je cenově konkurenceschopný a obsahuje mnohem větší škálu efektů, které lze ve videích použít. Je to také první program pro střih videa, který podporuje 360stupňová VR videa, takže pokud se chcete specializovat na VR obsah, je to lepší volba než Filmora. Tento výkon je na úkor uživatelských zkušeností, což znamená, že křivka učení je mnohem strmější.PowerDirector zde.

Pokud hledáte alternativu k verzi Filmory pro Mac, vždy je tu aplikace iMovie od společnosti Apple. Je poměrně snadná na používání, je zdarma a vyvíjí se ještě déle než Filmora, takže stojí za to se na ni podívat. Před instalací si však zkontrolujte verzi systému macOS.

Závěr

Filmora je výkonný program pro střih videa, který je ideální pro uživatele, kteří se chtějí soustředit na svou kreativitu, místo aby se zabývali technickou stránkou tvorby videa. Díky pečlivému vyvážení snadno použitelného rozhraní a profesionálních funkcí je vhodný pro začínající a středně pokročilé tvůrce obsahu, ale zkušenější uživatelé budou chtít řešení, které nabízí trochu více kontroly.a přizpůsobení v procesu úprav.

Získat Wondershare Filmora

Považujete tuto recenzi Filmory za užitečnou? Podělte se o své názory níže.

Jsem Cathy Danielsová, odbornice na Adobe Illustrator. Software používám od verze 2.0 a od roku 2003 pro něj vytvářím návody. Můj blog je jednou z nejoblíbenějších destinací na webu pro lidi, kteří se chtějí naučit Illustrator. Kromě své práce bloggera jsem také autor a grafik.