Adobe Premiere Elements anmeldelse: Godt nok i 2022?

• Dele Denne

Adobe Premiere Elements

Effektivitet: Utmerket videoredigering med begrenset enhetsstøtte Pris: Litt dyr sammenlignet med andre kapable videoredigerere Enkel bruk: Ekstremt enkel å bruke med utmerkede innebygde opplæringsprogrammer Støtte: Massevis av støtte så lenge du ikke får nye problemer

Sammendrag

Adobe Premiere Elements er den nedskalerte versjonen av Adobe Premiere Pro, designet for den uformelle hjemmebrukeren i stedet for filmskapende profesjonelle. Den gjør en utmerket jobb med å lede nye brukere inn i videoredigeringsverdenen, med en nyttig serie med innebygde opplæringsprogrammer og introduksjonsalternativer som gjør det enkelt å begynne å redigere videoer.

Det er et utmerket sett med verktøy for redigering av innholdet i eksisterende videoer, og et bibliotek med grafikk, titler og andre medier tilgjengelig for å legge til litt ekstra stil til prosjektet ditt. Gjengivelseshastigheten til det endelige resultatet er ganske gjennomsnittlig sammenlignet med andre videoredigerere, så husk det hvis du planlegger å jobbe med store prosjekter.

Støtten som er tilgjengelig for Premiere Elements er i utgangspunktet god, men du kan kjøre i trøbbel hvis du har mer tekniske problemer fordi Adobe er avhengig av støttefora for fellesskap for å svare på nesten alle spørsmålene deres. Jeg møtte en ganske alvorlig feil med å importere media direkte fra mobile enheter, og jeg klarte ikke å få et tilfredsstillende svar omfor en rekke forskjellige situasjoner fra 4K-TV-er til å brenne en Blu-Ray til deling på nettet, eller du kan lage dine egne tilpassede forhåndsinnstillinger hvis du har mer spesifikke krav.

Nettdelingen fungerte enkelt og feilfritt , som er en fin forandring sammenlignet med noen andre videoredigerere jeg har jobbet med. Noen av forhåndsinnstillingene for sosiale medier er litt utdaterte, men jeg la merke til første gang jeg åpnet Eksporter & Delingsveiviseren, Premiere Elements sjekket med Adobe og sørget for at forhåndsinnstillingene var oppdatert. Forhåpentligvis vil de snart inkludere noen mer varierte alternativer som drar nytte av Youtubes nye 60FPS- og 4K-støtte, men du kan fortsatt eksportere på disse innstillingene og laste dem opp manuelt.

Årsaker bak mine vurderinger

Effektivitet: 4/5

Programmet har nesten alle funksjonene du trenger for tilfeldig videoredigering, enten du lager hjemmefilmer eller innhold for sosiale mediekanaler . Det er ikke en god idé å prøve å bruke dette til profesjonell video med mindre du jobber med ganske enkle prosjekter, spesielt siden gjengivelsesytelsen ikke er den beste der ute. Støtten for å importere media fra mobile enheter er også begrenset, selv om det er mulig å kopiere filer til datamaskinen din før du importerer dem til prosjektet ditt.

Pris: 4/5

$99,99 er ikke en helt urimelig pris for en god videoredigerer, men det er muligfor å få en editor som matcher de fleste funksjonene fra Premiere Elements til en lavere pris. Alternativt kan du bruke like mye penger og få noe med flere funksjoner og bedre gjengivelseshastighet – så lenge du bruker en PC.

Brukervennlig: 5/5

Brukervennlighet er der Premiere Elements virkelig skinner. Hvis du aldri har brukt et videoredigeringsprogram før, kan du finne deg selv å lage, redigere og dele videoer raskere enn du kanskje forventer. Det er mange innebygde veiledninger for å hjelpe deg med å lære hvordan programmet fungerer, og eLive-funksjonen tilbyr flere veiledninger og inspirasjon for å få videokreativiteten til å skinne.

Støtte: 4/5

Premiere Elements har en merkelig støttestruktur som er veldig sterkt basert på støtteforumene for Adobes fellesskap. Dette kan være annerledes for brukere som kjøpte fullversjonen av programvaren, men jeg klarte ikke å finne en effektiv løsning på problemet jeg opplevde da jeg forsøkte å importere media fra smarttelefonen min. Til tross for det er fellesskapsforumet vanligvis aktivt og nyttig, og det er en utmerket kunnskapsbase på nettet som besvarer en rekke mer vanlige støtteproblemer.

Premiere Elements Alternatives

Adobe Premiere Pro (Windows / macOS)

Hvis du ser etter noen kraftigere redigeringsalternativer, trenger du ikke lete lenger enn til Adobe Premiere Pro, Adobes originale videoredigerer somhar noen få Hollywood-filmer til gode. Det er definitivt ikke brukervennlig i det minste, men det er avveiningen for kraftigere redigeringsalternativer. Les hele Premiere Pro-anmeldelsen vår her.

Cyberlink PowerDirector (Windows / macOS)

PowerDirector er ikke fullt så brukervennlig som Premiere Elements, men den har mer funksjoner som 360-graders videoredigering og H.265-kodekstøtte. Det er også en av de raskeste gjengivelsene som er tilgjengelige, så hvis du skal gjøre mye videoarbeid kan du øke produktiviteten litt. Vi har vurdert PowerDirector her.

Wondershare Filmora (Windows / macOS)

Filmora er nesten like enkel å bruke som Premiere Elements, selv om den ikke har samme nivå av innebygd hjelp. Den bruker en mer attraktiv moderne stil for sine grafiske elementer og forhåndsinnstillinger, men den har noen problemer med å jobbe med kontoer på sosiale medier. Det er også mye rimeligere enn disse andre alternativene. Les hele Filmora-anmeldelsen vår her.

Konklusjon

Adobe Premiere Elements er et flott program for brukere som er nye i verden av videoredigering. Den har utmerkede introduksjonsveiledninger og trinnvise veivisere for oppretting for raskt å gjøre media til polerte videoer, men den er også kraftig nok til at du kan tilpasse nesten alle aspekter av videoproduksjonen din. Enhetsstøtten er ganske begrenset, men dette problemet er enkelt nok til å omgås så lengedu er komfortabel med å kopiere filer mellom enhetene dine manuelt.

Få Adobe Premiere Elements

Så, hva er tilbakemeldingen din på vår Adobe Premiere Elements-gjennomgang? Del tankene dine nedenfor.

hvorfor.

Det jeg liker : Veldig brukervennlig. Innebygde opplæringsprogrammer. Keyframing for animasjon. Støtte for 4K / 60 FPS. Opplasting av sosiale medier.

Hva jeg ikke liker : Adobe-konto kreves. Begrenset enhetsstøtte. Relativt langsom gjengivelse. Begrensede forhåndsinnstillinger for eksport av sosiale medier.

4.3 Få Adobe Premiere Elements

Hvem er Adobe Premiere Elements best for?

Premiere Elements er Adobes videoredigeringsprogramvare markedsført til den gjennomsnittlige hjemmebrukeren og videoentusiasten . Den tilbyr en rekke solide redigeringsverktøy og muligheten til enkelt å eksportere ferdige videoer for deling til sosiale medier, inkludert Youtube og Facebook.

Er Adobe Premiere Elements gratis?

Nei, det er ikke gratis programvare, selv om det er en 30-dagers gratis prøveperiode tilgjengelig. Prøveversjonen lar deg teste hele funksjonaliteten som tilbys av programvaren, men alle videoer du sender ut mens du bruker den gratis prøveversjonen er vannmerket med teksten "Laget med Adobe Premiere Elements prøveversjon" midt i rammen.

Er Premiere Elements et engangskjøp?

ja, du kan gjøre det fra Adobe-butikken for en engangskostnad på 99,99 USD. Hvis du oppgraderer fra en tidligere versjon av Premiere Elements, vil du motta en liten rabatt til $79,99.

Det er også muligheten til å kjøpe Premiere Elements og Photoshop Elements sammen for $149,99, som gir deg enlitt mer fleksibilitet når det gjelder å lage din egen grafikk og andre elementer for filmene dine. Oppgradering fra en tidligere Elements-pakke koster $119,99.

Premiere Elements vs. Premiere Pro: Hva er forskjellen?

Premiere Elements er et videoredigeringsprogram designet for allmennheten uten tidligere erfaring med videoredigering, mens Premiere Pro er et program på profesjonelt nivå som forventer at brukere forstår inn- og utkanten av videoproduksjon før de begynner å bruke den.

Premiere Pro har blitt brukt til å redigere Hollywood-filmfilmer, inkludert Avatar og Deadpool, mens Premiere Elements er mer egnet til å redigere hjemmevideoer, spillopptak og YouTube-innhold. Du kan lese Adobe Premiere Pro-anmeldelsen vår her.

Hvor finner du gode Adobe Premiere Elements-opplæringer?

Produktet inneholder et utmerket utvalg av opplæringsprogrammer innebygd i programmet, inkludert eLive-området som kontinuerlig oppdateres med nye Elements-veiledninger og inspirasjon.

Hvis du leter etter mer grunnleggende og strukturerte opplæringsprogrammer, vil guidet modus lede deg gjennom prosessen med å utføre grunnleggende oppgaver til du blir kjent med prosessen.

Men det er enda mer der ute for de av dere som ønsker en mer grundig forankring i hvordan Premiere Elements fungerer:

• Adobes Online Premiere Elements Tutorials
  • LinkedIns læring Premiere ElementsKurs

Hvorfor stole på meg for denne anmeldelsen

Hei, jeg heter Thomas Boldt, og jeg er en grafisk designer med erfaring innen bevegelsesgrafisk design, samt en fotoinstruktør, som begge har krevd at jeg jobber med videoredigeringsprogramvare. Å lage videoopplæringer er avgjørende for å lære noen av de mer kompliserte digitale redigeringsteknikkene, og videoredigering av høy kvalitet er en nødvendighet for å gjøre læringsprosessen så smidig som mulig.

Jeg har også lang erfaring med å jobbe med alle typer av PC-programvare fra små åpen kildekode-programmer til industristandard programvarepakker, slik at jeg lett kan gjenkjenne et godt utformet program. Jeg har satt Premiere Elements gjennom flere tester designet for å utforske utvalget av videoredigerings- og eksportfunksjoner, og jeg har utforsket de forskjellige tekniske støttealternativene som er tilgjengelige for brukerne.

Ansvarsfraskrivelse: Jeg har ikke mottatt noen form for kompensasjon eller vederlag fra Adobe for å skrive denne anmeldelsen, og de har ikke fått noen form for redaksjonell eller innholdsinformasjon.

Detaljert gjennomgang av Adobe Premiere Elements

Merk : programmet er designet for hjemmebrukeren, men det har fortsatt flere verktøy og muligheter enn vi har tid til å teste i denne anmeldelsen. I stedet vil jeg fokusere på de mer generelle aspektene ved programmet og hvordan det fungerer. Merk også at skjermbildene nedenfor er hentet fra Premiere Elements for PC-en(Windows 10), så hvis du bruker Premiere Elements for Mac vil grensesnittene se litt annerledes ut.

Brukergrensesnitt

Grensesnittet for Premiere Elements er svært brukervennlig og tilbyr en rekke ulike måter å bruke programvaren på. De primære UI-alternativene er tilgjengelige på toppnavigasjonen: eLive, Quick, Guided og Expert. eLive gir oppdaterte veiledninger og inspirerende stykker designet for å hjelpe deg med å utvide teknikkene dine, og Quick-modusen er en nedstrippet versjon av grensesnittet designet for raske og enkle videoredigeringer. Den guidede modusen leder deg gjennom prosessen med å jobbe med video for første gang og introduserer deg for ekspertmodus, som gir deg litt mer informasjon og kontroll over måten filmen din er satt sammen på.

Du kan også bruke en av veiviserne i "Opprett"-menyen til å lage en videohistorie, en øyeblikkelig film eller en videokollasje, tre raske måter å gjøre videoer og bilder om til en film uten å måtte lære for mye om redigering ved å ganske enkelt svare på spørsmål om innholdet. Hvis du ikke vil fokusere for mye på en tilpasset video, men du vil ha noe fint raskt, kan disse alternativene spare deg for litt tid.

Arbeide med media

Å jobbe med Premiere er ganske enkelt , enten du har tatt deg tid til å gå gjennom noen introduksjonsvideoer eller opplæringsprogrammer. Hvis du har erfaring med å jobbe med andre videoerredigering av applikasjoner, vil prosessen umiddelbart være tydelig for deg. Hvis ikke, kan du følge en av de veiledede prosessene for å lære hvordan programmet fungerer.

Importering av media kan håndteres på flere måter, enten du vil bruke Elements Organizer, legg til filer direkte fra datamaskinen din, eller fra en rekke videoenheter, inkludert webkameraer, smarttelefoner og videokameraer. Jeg hadde noen problemer med import, noen mer alvorlige enn andre.

Jeg fikk litt hikke ved min aller første medieimport, da Videomerge-funksjonen feilaktig trodde at klippet mitt ble brukt en chroma key ( aka 'grønn-screenet'), men et enkelt 'nei' var nok til å få meg rett tilbake til prosjektet mitt.

Ikke helt riktig, premiere! Jeg antar at det ble lurt av den solide svarte kanten på TV-stativet som Juniper spiller under, som du kan se nedenfor.

Når mediet ditt er importert, er det ekstremt enkelt å jobbe med det . Importerte medier blir lagt til i "Project Assets", som egentlig er et fungerende bibliotek med alt du har importert eller brukt i filmen din. Dette gjør det enkelt å gjenbruke grafiske objekter eller tekstsett i en bestemt stil, slik at du slipper å gjenskape dem hver gang du vil bruke dem.

Å legge til effekter, overganger og grafiske overlegg er så enkelt som dra og slipp fra det aktuelle panelet til høyre til det aktuelle klippet eller delen av tidslinjen."Fix"-delen inneholder en rekke nyttige verktøy som lar deg justere de ulike aspektene ved medieelementene dine, og den er kontekstsensitiv. Hvis du har valgt et filmklipp på tidslinjen, vil det vise deg verktøy for å justere videoen din, inkludert fargejusteringer, rystereduksjon og smarte rettelser som automatisk justerer videoen din for kontrast og lyssetting. Hvis du har valgt en tittel eller tekst, gir den deg muligheter for å tilpasse den, og så videre.

Det er også et ganske stort utvalg av grafikk, titler og effekter som kan legges til filmen din , og selvfølgelig kan du lage din egen grafikk og titler for å inkludere. Det eneste problemet med disse er at noen av dem er litt på den stygge siden (eller i det minste utdaterte, hvis du vil være hyggeligere) sammenlignet med noen av de innebygde ressursene i andre programmer, og de må lastes ned for første gang før de kan brukes. Dette bidrar til å holde den første programnedlastingen på den mindre siden, men du må ha en internettforbindelse første gang du prøver å bruke dem.

Når det kommer til arbeid med lyd, er Premiere Elements er litt mer begrenset enn andre videoredigerere. Det ser ikke ut til å være noen støyreduksjonsverktøy eller alternativer, som er ekstremt nyttige for videoer som er tatt utendørs når det til og med blåser litt, selv om du kan utføre grunnleggende korreksjoner som volumnormalisering ogequalizer-justeringer.

De av dere som stadig tar opp videoer og bilder vil gjerne vite at Premiere Elements kommer med Elements Organizer, et stykke programvare utviklet for å hjelpe deg med å administrere mediebiblioteket ditt. Den lar deg merke, rangere og sortere gjennom alt innholdet ditt, og raskt legge til ethvert element du trenger til dine nåværende prosjektressurser.

Guided Mode

For de som er helt nye til videoredigering tilbyr Premiere Elements en svært nyttig "veiledet" metode for å jobbe gjennom de ulike trinnene som er involvert i arbeid med video.

Veiledningsinformasjonen vises øverst til venstre på skjermen, men den er ikke bare spørsmål – det er faktisk interaktivt, og venter på å sikre at du følger trinnene ordentlig før du går videre.

Dette er en av Premiere Elements største styrker – du kan gå fra ingen erfaring i det hele tatt til å redigere din egen videoer uten hjelp på under 15 minutter. Den tar deg til og med hele veien gjennom sluttføringsprosessen til eksportdelen, slik at videoen din er klar til å dele eller sendes til hvilken som helst enhet.

Støttede enheter

Min første forsøk på å bruke videoimportøren til å importere video fra min Samsung Galaxy S7-smarttelefon var en dramatisk fiasko. Den oppdaget først ikke enheten min, så da jeg forsøkte å oppdatere enhetslisten, krasjet Premiere Elements. Dette skjedde gjentatte ganger, noe som førte til at jeg konkluderte med detenhetsstøtten deres trenger kanskje litt mer arbeid. Så vidt jeg kan se, er antallet støttede enheter ekstremt lite, og ingen av mine mobile enheter var på listen, men det burde fortsatt ikke være nok til å krasje programmet helt.

Jeg kan bare kopiere filene fra telefonen til datamaskinen min først, men jeg kan ikke forstå hvorfor en så enkel operasjon ville få Premiere Elements til å krasje. Muligheten for å importere bilder ble litt lenger, men var ikke mer effektiv. Den krasjet ikke, men sluttet i stedet å svare på skjermen du ser nedenfor.

Jeg kunne åpne S7-mappen direkte når jeg brukte standard filnettleser til å importere både bilder og videoer, men den ville ikke Jeg importerer faktisk ingenting, og uansett hva jeg gjorde ville det alltid krasje når jeg prøvde å importere video direkte fra enheten ved hjelp av importveiviserne.

Etter å ha søkt gjennom Google og Adobes netthjelp, tok jeg til å lage et innlegg i støtteforumene. Når dette skrives er det ingen svar på spørsmålet, men jeg skal holde deg oppdatert etter hvert som ting skrider frem. Inntil da kan du bare kopiere filer til datamaskinen din før du importerer dem til prosjektet ditt.

Eksporter & Deling

Den siste fasen av enhver kreativ prosess er å få den ut i verden, og Premiere Elements gjør det ekstremt enkelt å gjøre arbeidet ditt om til den neste virale videoen. Du kan bruke forhåndsinnstillinger for hurtig eksport

Jeg er Cathy Daniels, en ekspert på Adobe Illustrator. Jeg har brukt programvaren siden versjon 2.0, og har laget opplæringsprogrammer for den siden 2003. Bloggen min er en av de mest populære destinasjonene på nettet for folk som ønsker å lære Illustrator. I tillegg til arbeidet mitt som blogger, er jeg også forfatter og grafisk designer.