Recenze Capture One Pro: Stojí to v roce 2022 opravdu za to?

• Sdílet Toto

Capture One Pro

Účinnost : Mimořádně výkonné nástroje pro editaci a správu knihovny Cena : 37 USD/měsíc nebo 164,52 USD/rok. Drahé ve srovnání s podobnými produkty. Snadnost použití : Obrovské množství nástrojů a ovládacích prvků činí uživatelské rozhraní nepřehledným Podpora : Důkladné výukové informace pro nové uživatele jsou k dispozici online

Souhrn

Capture One Pro se nachází na samém vrcholu profesionálního softwaru pro úpravu snímků. Nejedná se o software určený pro běžné uživatele, ale spíše pro profesionální fotografy, kteří hledají dokonalý editor, pokud jde o pracovní postupy s RAW, od snímání až po úpravy snímků a správu knihovny. Pokud máte středoformátový digitální fotoaparát za 50 000 USD, budete pravděpodobně pracovat především s tímto softwarem.

Navzdory tomuto původnímu účelu společnost Phase One rozšířila možnosti programu Capture One tak, aby podporoval řadu fotoaparátů a objektivů základní a střední třídy, ale rozhraní si stále zachovává profesionální přístup k úpravám. Proto je náročné se tento program naučit, ale odměnou za čas, který mu věnujete, je skutečně úžasná kvalita snímků.

Co se mi líbí : Kompletní správa pracovních postupů. Působivé ovládání nastavení. Obrovský rozsah podporovaných zařízení. Vynikající podpora výukových programů.

Co se mi nelíbí : Mírně nepřehledné uživatelské rozhraní. Drahý nákup / aktualizace. Občas nereagující prvky rozhraní.

4.1 Získejte aplikaci Capture One Pro

Co je Capture One Pro?

Capture One Pro je editor snímků RAW a správce pracovních postupů společnosti Phase One. Původně byl vyvinut speciálně pro použití s extrémně drahými středoformátovými digitálními fotoaparáty Phase One, ale od té doby byl rozšířen o podporu mnohem širšího spektra fotoaparátů a objektivů. Obsahuje kompletní škálu nástrojů pro správu pracovních postupů při fotografování ve formátu RAW, od snímání v režimu tethered přes úpravy snímků až po...správa knihovny.

Co je nového v Capture One Pro?

Nová verze nabízí několik nových aktualizací, jedná se především o vylepšení stávajících funkcí. Kompletní seznam aktualizací naleznete v poznámkách k vydání zde.

Je Capture One Pro zdarma?

Ne, není. Ale je zde 30denní bezplatná zkušební verze, abyste mohli tento editor RAW posoudit.

Kolik stojí Capture One Pro?

Existují dvě možnosti nákupu Capture One Pro: přímý nákup, který stojí 320,91 USD za licenci pro 3 pracovní stanice pro jednoho uživatele, nebo plán předplatného. Plán předplatného je rozdělen do několika možností platby pro jednoho uživatele: měsíční předplatné za 37 USD měsíčně a předplatné na 12 měsíců za 164,52 USD.

Proč mi důvěřovat pro tuto recenzi

Ahoj, jmenuji se Thomas Boldt a fotografuji už více než deset let. V minulosti jsem pracoval jako profesionální produktový fotograf a fotografování se věnuji i v osobním životě. Posledních několik let aktivně píšu o fotografování a věnuji se všemu od návodů na úpravu snímků až po recenze vybavení. Mé zkušenosti se softwarem na úpravu snímků začalys verzí Photoshopu 5 a od té doby se rozšířila na širokou škálu softwaru, který pokrývá všechny úrovně dovedností.

Vždy hledám nové působivé nástroje pro úpravu snímků, které bych mohl začlenit do svého osobního pracovního postupu, a věnuji čas důkladnému prozkoumání každého nového softwaru. Názory, které s vámi sdílím v této recenzi, jsou zcela mé vlastní a sdílím stejné závěry, které dělám, když zvažuji nákup softwaru pro úpravy pro svou vlastní fotografickou praxi. Společnost Phase One neměla žádné redakčnía výměnou za napsání této recenze jsem od nich neobdržel žádnou zvláštní odměnu.

Capture One Pro vs. Adobe Lightroom

Capture One Pro a Adobe Lightroom oba editory snímků RAW, jejichž cílem je pokrýt celý pracovní postup úprav, ale Lightroom má poněkud omezenější sadu funkcí. Oba umožňují tethered shooting, tedy proces připojení fotoaparátu k počítači a použití počítače k ovládání všech nastavení fotoaparátu od zaostření přes expozici až po skutečné digitální spuštění závěrky, ale Capture One byl od základu vytvořen pro takovéto fotografování.a Lightroom ji přidal teprve nedávno.

Capture One také poskytuje lepší podporu pro lokální úpravy, a to dokonce tak daleko, že obsahuje systém vrstvení podobný tomu, který najdete ve Photoshopu. Capture One také poskytuje řadu dalších možností správy pracovního postupu, jako je správa variant, kde můžete snadno vytvářet virtuální kopie obrázku a porovnávat různé možnosti úprav, a také kontrolu nad samotným uživatelským rozhraním v aplikaci.abyste si mohli vytvořit vlastní pracovní prostory, které budou odpovídat vašim konkrétním požadavkům a stylu.

Bližší přehled aplikace Capture One Pro

Capture One Pro má vyčerpávající seznam funkcí a není možné, abychom v této recenzi popsali všechny aspekty softwaru, aniž by byla desetkrát delší. S ohledem na to projdu hlavní funkce softwaru, i když jsem nemohl vyzkoušet možnost tethered shooting. Můj milovaný fotoaparát Nikon nakonec utrpěl smrt nešťastnou náhodou na začátku roku.Červenec po téměř 10 letech natáčení a ještě jsem ho nevyměnil za nový.

Upozorňujeme, že snímky obrazovky použité v této recenzi pocházejí z verze Capture One Pro pro Windows a verze pro Mac má mírně odlišné uživatelské rozhraní.

Instalace & amp; Nastavení

Instalace aplikace Capture One Pro byla poměrně jednoduchá, i když se při ní nainstalovala také řada ovladačů zařízení, které umožňují funkci tethered capture, včetně ovladačů pro vlastní systém středoformátových fotoaparátů (přestože si žádný nekoupím, pokud nevyhraji v loterii). Jednalo se však o drobnou nepříjemnost, která nijak neovlivnila každodenní provoz mého systému.

Po spuštění programu se mi nabídlo několik možností, jakou licenční verzi Capture One budu používat. Pokud máte fotoaparát Sony, máte štěstí, protože můžete používat verzi Express softwaru zdarma. Samozřejmě, pokud jste vyhodili 50 000 dolarů za středoformátový fotoaparát Phase One nebo MiyamaLeaf, zaplatit pár set dolarů za software je sotva kapka v moři.kbelík - ale bez ohledu na to mají tito šťastní fotografové také volný přístup.

Protože testuji verzi Pro, vybral jsem tuto možnost a poté možnost "Vyzkoušet". V tomto okamžiku jsem začal přemýšlet, kdy budu moci software skutečně používat, ale místo toho jsem byl postaven před důležitější volbu - jak velkou pomoc chci?

Vzhledem k tomu, že se jedná o software profesionální kvality, bylo množství dostupných výukových informací docela osvěžující. K dispozici bylo velké množství výukových videí pokrývajících celou řadu možných případů použití, doplněných ukázkovými snímky, na kterých bylo možné vyzkoušet různé editační funkce.

Jakmile jsem se tím vším proklikal, objevilo se mi hlavní rozhraní Capture One a první, co mě napadlo, bylo, že je nesmírně nepřehledné. Všude jsou ovládací panely bez většího okamžitého rozlišení, ale po rychlém najetí myší se jednotlivé nástroje identifikují a jsou poměrně srozumitelné - a začnou dávat větší smysl, jakmile si uvědomíte, jak moc jsou výkonné.tento program je.

Práce s knihovnami obrázků

Abych vyzkoušel, jak Capture One funguje, rozhodl jsem se importovat velkou dávku vlastních fotografií, abych zjistil, jak dobře si poradí s importem poměrně velké knihovny.

Zpracování nebylo tak rychlé, jak bych si přál, ale jednalo se o poměrně velký import a Capture One ho zvládl celý na pozadí, zatímco jsem počítač používal k jiným úkolům, aniž by to způsobilo výrazné problémy s výkonem.

Funkce pro správu knihovny jsou známé všem, kdo v minulosti používali Lightroom, a nabízejí řadu různých možností kategorizace a označování fotografií. Lze použít hvězdičkové hodnocení a různé barevné značky pro oddělení snímků podle libovolného systému. Knihovny lze také filtrovat podle značek klíčových slov nebo údajů o poloze GPS, pokud jsou k dispozici.

Střílení s připoutáním

Jak jsem se již zmínil, můj nebohý fotoaparát D80 se letos v létě vykoupal v jezeře Ontario, ale přesto jsem si rychle prohlédl možnosti tethered fotografování. V minulosti jsem pro tethered fotografování používal software Capture NX 2 od společnosti Nikon, ale funkce v Capture One se zdají být mnohem pokročilejší a komplexnější.

K dispozici je také doprovodná mobilní aplikace Capture Pilot, která umožňuje používat řadu funkcí tetheringu z mobilního zařízení a funguje jako jakási super výkonná dálková spoušť. Bohužel jsem ani tuto funkci nemohl vyzkoušet kvůli dočasnému nedostatku fotoaparátu, ale byla by to mimořádně užitečná funkce pro fotografy zátiší ve studiu, kteří potřebují být neustále v dosahu.upravují své scény.

Úprava obrázků

Úprava snímků je jednou z hlavních funkcí aplikace Capture One a míra kontroly, kterou umožňuje, je docela působivá. Správně identifikovala objektiv, který jsem použil k pořízení snímků, a umožnila mi korigovat soudkovité zkreslení, světelnou vadu (vinětaci) a barevné třásně pomocí jednoduchého nastavení posuvníku.

Nastavení vyvážení bílé fungovalo podobně jako u většiny softwaru, ale úpravy vyvážení barev byly řešeny unikátním způsobem, který jsem dosud v žádné ze svých zkušeností s úpravami obrázků neviděl. Vlastně si nejsem jistý, nakolik by to bylo užitečné pro praktické účely, ale rozhodně to umožňuje působivou míru kontroly v unikátním rozhraní. Chudáci zelené surikaty se mohly vrátit donormální jedním kliknutím na šipku "resetovat" na ovládacím panelu vyvážení barev.

Ovládání expozice bylo při použití automatického nastavení trochu přehnané, ale používat automatické nastavení v takovém programu je něco jako dát motor závodní formule 1 do dětského autíčka. Stačí říct, že ovládání expozice bylo tak výkonné, jak byste očekávali od programu profesionální kvality, a umožňovalo takovou kontrolu nad expozicí, jakou můžete dosáhnout pomocíPhotoshop.

Když už mluvíme o Photoshopu, další z užitečných funkcí Capture One je možnost vytvářet vrstvené úpravy, podobně jako ve Photoshopu. Toho se dosáhne vytvořením masek, které definují oblasti, jež mají být ovlivněny, přičemž každá maska je ve své vlastní vrstvě. Počet obrazových prvků, které lze tímto lokalizovaným způsobem ovládat, byl docela působivý, ale samotný proces maskování byl velmi náročný.Malování masek mi připadalo pomalé a při příliš rychlém pohybu se projevovala rozhodující prodleva mezi přejetím kurzoru nad oblastí a skutečnou aktualizací masky. Možná jsem jen příliš zvyklý na vynikající maskovací nástroje Photoshopu, ale na takto výkonném počítači by dokonalá odezva neměla být vůbec žádný problém.

Uživatelské rozhraní

Existuje několik jedinečných drobných funkcí uživatelského rozhraní, které práci s programem usnadňují, například navigátor na místě, který lze vyvolat při práci s různými úrovněmi přiblížení stisknutím mezerníku.

Kromě toho je možné zcela přizpůsobit, které nástroje se kde zobrazují, takže můžete uživatelské rozhraní snadno upravit tak, aby odpovídalo vašemu konkrétnímu stylu. Zdá se, že kompromisem za tuto sílu je to, že pokud si věci nepřizpůsobíte, jsou zpočátku trochu nepřehledné, než si na ně začnete zvykat.

Zajímavé je, že při používání programu se mi občas stávalo, že různé prvky uživatelského rozhraní nereagovaly. Po zavření programu a jeho opětovném otevření v průběhu testování jsem zjistil, že náhle zmizely všechny náhledy mých snímků. Nezdálo se, že by bylo nutné je přegenerovat, ale spíše to vypadalo, že Capture One prostě zapomněl zobrazit.Nic z toho, co jsem udělal, nedokázalo program přimět, aby je zobrazil, kromě restartování programu, což je u drahého softwaru profesionální úrovně poněkud zvláštní chování, zvláště když dosáhl aktuální verze.

Důvody hodnocení

Účinnost: 5/5

Capture One nabízí všechny nástroje pro snímání, úpravy a organizaci, které byste očekávali od drahého softwaru na profesionální úrovni. Kvalita snímků, které vytváří, je mimořádně působivá a stejně působivá je i nabídka nástrojů pro korekci. Je to mimořádně efektivní nástroj pro správu pracovních postupů a lze jej zcela přizpůsobit vašim konkrétním potřebám.

Cena: 3/5

Capture One není v žádném případě levný. Pokud vám dokonale nevyhovuje to, co je k dispozici v této verzi, bylo by pravděpodobně nejvýhodnější zakoupit předplatitelskou licenci, protože tak budete mít stále aktuální verzi softwaru. Samozřejmě, pokud pracujete s takovými fotoaparáty, pro které byl software původně navržen, nebude cena hlavním problémem.

Snadnost použití: 3,5/5

Proces učení Capture One je poměrně složitý a já jsem s ním měl stále problémy, přestože jsem s ním strávil hodiny práce. Přesto jej lze zcela přizpůsobit vašemu konkrétnímu stylu práce, což by pravděpodobně značně usnadnilo jeho používání - pokud si najdete čas na to, abyste zjistili, jak si vše nejlépe uspořádat. Ne všichni fotografové mají zkušenosti s uživatelskoua výchozí nastavení by bylo vhodné trochu zjednodušit.

Podpora: 5/5

Vzhledem k tomu, jak náročný tento software může být, odvedla společnost Phase One skvělou práci při seznamování nových uživatelů se softwarem. K dispozici je spousta výukových materiálů a každý nástroj odkazuje na online znalostní databázi, která vysvětluje jeho funkce. Nikdy jsem neměl pocit, že je nutné kontaktovat pracovníky podpory, ale na webových stránkách je k dispozici jednoduchý kontaktní formulář podpory a také aktivní komunitní fórum.

Alternativy Capture One Pro

DxO PhotoLab (Windows / Mac)

OpticsPro nabízí řadu stejných funkcí jako Capture One a poskytuje mnohem větší podporu pro rychlé úpravy. Nenabízí však žádnou možnost tethered snímání snímků a nemá prakticky žádné nástroje pro správu knihovny nebo organizaci. Přesto je pro každodenní profesionální a profesionální použití mnohem uživatelsky přívětivější volbou - a navíc je v případě edice ELITE levnější. Přečtěte si náš článekúplná recenze PhotoLab pro více informací.

Adobe Lightroom (Windows / Mac)

Pro mnoho uživatelů bude Lightroom poskytovat všechny funkce potřebné pro každodenní úpravy snímků a správu knihovny. Nejnovější verze Lightroom CC zahrnuje také podporu tethered capture, což jej staví do přímé konkurence s Capture One, a má velmi podobnou sadu organizačních nástrojů pro správu velkých knihoven snímků. Je k dispozici pouze jako předplatné, ale lze jejlicencovaný spolu s Photoshopem za pouhých 10 USD měsíčně. Přečtěte si naši úplnou recenzi Lightroomu.

Adobe Photoshop CC (Windows / Mac)

Photoshop CC je velkým dědečkem profesionálních aplikací pro úpravu obrázků a dává to najevo množstvím funkcí, které má. Vrstvené a lokalizované úpravy jsou jeho silnou stránkou a i společnost Phase One přiznává, že chce, aby Capture One fungoval společně s Photoshopem. Sám o sobě sice nenabízí tethered capture ani organizační nástroje, ale dobře spolupracuje s Lightroomem a poskytuje srovnatelnou sadu funkcí.Přečtěte si naši úplnou recenzi aplikace Photoshop.

Můžete si také přečíst tyto přehledy, kde najdete další možnosti:

• Nejlepší software pro úpravu fotografií pro Windows
  • Nejlepší software pro úpravu fotografií pro Mac

Závěr

Capture One Pro je působivý software, který je zaměřen na extrémně špičkovou úroveň profesionálních úprav snímků. Pro většinu uživatelů je příliš výkonný a náročný na každodenní použití, ale pokud pracujete s těmi nejšpičkovějšími fotoaparáty, budete jen těžko hledat schopnější software.

Celkově mi jeho složité uživatelské rozhraní přišlo trochu nepříjemné a několik náhodných problémů se zobrazením, na které jsem narazil, mému celkovému názoru na něj nepomohlo. I když obdivuji jeho schopnosti, myslím, že je výkonnější, než opravdu potřebuji pro svou osobní fotografickou práci.

Jsem Cathy Danielsová, odbornice na Adobe Illustrator. Software používám od verze 2.0 a od roku 2003 pro něj vytvářím návody. Můj blog je jednou z nejoblíbenějších destinací na webu pro lidi, kteří se chtějí naučit Illustrator. Kromě své práce bloggera jsem také autor a grafik.